2 Mayıs 2006

İsteyene bir çorba tarifi

Bilen çok iyi bilir ki Ekin kişisi yemek yapmayı çok sever. Yaptığı yemekleri paylaşmayı daha çok sever tabii. Sık sık dostları ile biraraya gelerek sohbetler eşliğinde yeni tatlar denemeyi bir de.
Hazır çorba demişken en sevdiğim çorbalardan birinin tarifini paylaşmak istedim. Gün itibarı ile hastayım ya canım istedi sanırım. Eveeetttttt:

FESLEĞENLİ DOMATES ÇORBASI
----------------------------

Efendim orta büyüklükte 3 adet domatese ihtiyacınız var. Şansınız var ise kokulu olanlarından bulursunuz da çorbanız bişeye benzer.

Bu domatesleri bir tencereye rendeliyorsunuz. Üzerine tuz ve biraz zeytinyağı gezdirerek kapağını kapadığınız tencerede pişmeye bırakıyorsunuz. Benden süre ve miktar istemeyin imkansız. Veremem, göz kararı hepsi.
Efenim sonracııma pişen domatese bir miktar da suda ezilmiş domates salçası karıştırıyorsunuz ve üzerine çok olmamak koşuluyla azıcık da su ilave ederek kaynamaya bırakıyorsunuz.
Yaz mevsiminin geliyor olmasına güvenerek 'fesleğen' diyeceğim size. Evet, fesleğen mis kokulu bir ot. Hangi yemekde kullanılırsa kullanılsın bambaşka birşey oluyor.

Kaynamakta olan suya attığınız şehriyeler pişerken siz de fesleğeni yaprak yaprak ayırabilirsiniz.
Tercihe göre sarımsak ve limon da ilave edilebilir bu sırada çorbaya elbette.
Şehriyeler pişip çorbanın üzerinde hiç köpük kalmadığında indirebilirsiniz ateşten. Ve ayırdığımız fesleğenleri koyup üzerine kapağını kapatabilirsiniz. İşte hazır.
Hımm.. kokusunu duyan var mı???

2 yorum:

homosapiens dedi ki...

dunku kısırdan sonra çorba falan kar etmez bana. o kadar cok yemisimki uyuyamadim ama soyluyorum super olmustu. ne dilegin varya gerceklessin diyorum baska birsey demiyorum.

Ekinella dedi ki...

Afiyet bal şeker olsun.
Ne dilediğimi biliyosun :))