10 Mayıs 2006

Pampalpişo




Bunun adını bilen var mı? Ben bilmiyorum. Daha doğrusu biliyorum ama benim bildiğimi de kimse anlamıyor. Benim bildiğim diğerlerinin bildiğinden farklı yani. Sanırım şimdi de ne dediğim anlaşılmıyor değil mi.
Baştan alalım anlatmaya peki...
Şimdi şu solda görmüş olduğunuz bitkinin adına Urfa da 'pampalpişo" deniyor. Ve ben bu ismi çok seviyorum. İnanılmaz fonetik geliyor. Sanki o görüntünün üzerine tam oturan kelime buymuş gibi. -pampal- bölümü onun uçuşurken yarattığı efekt sanki, -pişo- kısmı ise sevimli ve çocuksuluğu çağrıştırıyor. İşte benim kulağıma çok hoş gelen bu objesine cuk oturmuş kelimenin genel kullanılan adını merak ediyorum. Pampalpişo kadar kulağıma hoş gelecek mi acaba...
Bir de 'şakşako' vardır ki, onu da sonra anlatırım.

1 yorum:

Ekinella dedi ki...

Ehehehe pis şey :))) hangi yönden uçurursan uçur genelde istikamet benim suratım oluyordu. Yanlış mı hatırlıyorm :)))